2012. január 13.

J. M. Coetzze



John Maxwell Coetzee fokvárosi születésű író és 2003-ban irodalmi Nobel-díjjal tüntették ki.
Tulajdonképpen ez az a két tény, amiért kezembe vettem a könyvét.
Az Alexandra könyvesboltban tavaly a szerző egyes műveit 80 %-os kedvezménnyel árulták, gondoltam, ha nem is jön be a regény, akkor se veszítek sokat.

Elsőként A barbárokra várva címűt olvastam el, amely az ugyanolyan című Kavafisz-versen alapul, annak a feldolgozása. A költemény az általam vásárolt kiadás végén szerepel Faludy György fordításában.

Nem kívánkozok részletes műelemzésbe, mert az nem az én műfajom, de a regényt csak ajánlani tudom, nekem legalábbis nagy élmény volt. Az 1980-ban készült mű örök érvényű kérdéseket feszeget, az államhatalom terjeszkedése, az eszmék és módszerek ismerősnek tűnhetnek mindenkinek a közelmúltból és mindennapjainkból egyaránt.

Coetzee egy másik regényét, A semmi szívében-t, csak most kezdtem el olvasni, ami szintén nem egy strandra való olvasmány, de még csak a közepén járok, úgyhogy erről talán majd egy másik alkalommal nyilatkozom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése