2012. január 8.

Grill csirke vacsora kilátással

Tegnap megtanultam hogyan készül a tökéletes grill csirke és sült krumpli!
Barátaink hívtak meg hozzájuk vacsorára. Nem akármilyen helyen laknak, a ház teraszáról szinte beleér az ember lába a Rietvlei nevű tóba (itt szoktunk egyébként szörfözni),  és ilyen zavartalan és klassz kilátás a Tábla-hegyre szinte nincs is egész Table Viewban. Irigykedünk is emiatt rendesen, mindig nagy örömmel megyünk hozzájuk és a teraszon sóhajtozva szürcsöljük az aperitifet és szemléljük a hazatérő pelikánrajokat.




A csirke Weber grillben készült (ez az a golyóformájú sütő). A grill csak langyosra volt befűtve, hogy ne száradjon ki a hús. Nagyjából egy jó óra sütés után a csirkébe dugott hőmérő 180 fokot mutatott és ekkor lekerült a parázsról, fóliába lett csomagolva és egy törölközőbe bugyolálva, hogy egy kicsit pihenjen és bevárja a sült krumplit.
Én eddig a ropogós bőrű grill csirkéhez voltam szokva, ugyan ez nem az volt, viszont ilyen szaftos húst még nem ettem!


A háziasszony állítása szerint a  sült krumplija egy Jamie Oliver recept, úgy látszik ez itt Fokvárosban nagyon elterjedhetett, mert már másoknál is láttam, illetve ettem ilyet. A krumpli kívül olyan ropogós, hogy alig lehet a villával átdöfni, belül viszont porhanyós marad. Így készül:

  1. A krumplikat (errefelé csak egyfélét kapni, olyat ami sárga héjú és belül fehér, a nevét nem tudom, de nálunk is kapható) meghámozzuk, ketté vágjuk és jéghideg (!) vízben áztatjuk kb. egy órát.
  2. Vizet forralunk, jó sok sót teszünk bele és megfőzzük benne, majdnem puhára, majd leszűrjük és megvárjuk míg kihűlnek.
  3. Bőséges forró olajban aranybarnára és ropogósra sütjük.












A csirke és krumpli mellé ettünk még grillezett hagymát és squash pürét is (ez egy tökféleség).

Naplemente Texék teraszáról




1 megjegyzés: